donderdag 18 oktober 2012

Na hoogmoed komt de val. Of net omgekeerd?

Ik weet niet of jullie het gemerkt hebben, maar ik heb dus een week in mijn persoonlijke "challenge" gemist. Vorige week was een drukke week voor mij op school en het weekend was ook enorm bewogen. Dat is natuurlijk geen excuus om niets nieuws te proeven, maar het maakte het natuurlijk een pak moeilijker.

Laat me eventjes bij het begin beginnen. Sinds dit schooljaar ga ik in Brussel naar school en omdat ik niet op kot wilde, besloot ik om te gaan pendelen. Zoals op elke school waren er ook hier wat "administratieve probleempjes", met name de indeling van de lessenrooster en vooral de vakken die ik al dan niet moet volgen. Na verschillende onaangename verrassingen (VIJF vakken die ik plots "extra" moest volgen) stond mijn lessenrooster dan toch vast: maandag, woensdag en vrijdag les tot 6 uur (soms begin ik pas om 4, hé!). Dat betekent dat ik dus altijd pas laat thuis ben en vaak geen "warm" eten van thuis eet. Ik moet het op die dagen stellen met boterhammen of pistolets die ik van thuis mee neem. Niet makkelijk dus om nieuwe dingen te proberen. En daarom is het vorige week (onder andere) fout gelopen.

In het begin van deze week voelde ik me daar behoorlijk schuldig over. Ik heb mezelf namelijk teleurgesteld en als perfectionist hou ik niet van teleurstellingen! Met als gevolg: ik daagde mezelf extra hard uit om deze week iets "groter" te proberen. Et voilà, dit is wat ik vandaag heb geproefd:


Boontjes! Jazeker, ik heb groentjes geproefd en dan nog boontjes! Ik heb wel maar een klein hapje genomen en in combinatie met kroketjes, maar dan nog! Voor mij persoonlijk is het een enorme grote overwinning en ik ben supertrots op mezelf. Bovendien heb ik niet alleen boontjes gegeten, maar heb ik ook opnieuw varkenshaasje gegeten. Normaal gezien eet ik enkel vlees wanneer het versnipperd is onder enkele kroketjes, maar nu at ik het zoals "normale, volwassene mensen" dat doen. Dubbel victory!

Eventjes verder over die boontjes. Ik vraag me de laatste tijd ook steeds meer af hoe dingen smaken en vandaag had ik hetzelfde bij de boontjes. Mijn mama kon die vraag natuurlijk niet anders beantwoorden dan met: "Dat kan ik niet uitleggen, dat moet ge proeven." Ik voelde me plots eventjes heel erg moedig, nam enkele stukjes boon uit haar bord en stak die samen met een stuk kroket in mijn mond. Over de smaak kan ik alleen maar zeggen dat het ongeveer hetzelfde smaakt dan dat het ruikt. Ik denk niet dat boontjes ooit mijn grote favoriet gaan worden, maar ik ga het zeker nog eens opnieuw proeven!

Over dat varkenshaasje blijf ik positief. Ik vind het heel erg lekker, maar nog niet om er meteen grote stukken van te eten. Vandaag heb'k een stukje gegeten dat ongeveer volgende afmetingen had: 3 cm lang, 1 cm dik en 1,5 tot 2 cm breed. Super van mij, toch?

 



Geen opmerkingen: