woensdag 14 augustus 2013

Soep, soep en nog eens soep

In het restaurant waar ik vakantiewerk doe, krijgen we brood en de dagsoep om tijdens onze pauze op te eten. Lust je geen soep, breng je je eigen eten mee, simpel. Maar vermits ik altijd de "ontbijt-shift" heb en ik 's morgens liever wat langer slaap dan mezelf eten te maken, heb ik zelf nooit iets bij. Dus kan ik kiezen: ofwel eet ik gewoon de baguette met wat ketchup, ofwel overtuig ik mezelf om toch de soep te proberen.

En de laatste 2 keren heb ik voor die laatste optie gekozen. De eerste keer was de dagsoep paprikasoep. De soep was echt wel lekker en proefde ongeveer hetzelfde als tomatensoep, enkel wat pikanter. Qua textuur vond ik de soep ook wel ok. Sommige stukjes waren niet fijn genoeg gemixt naar mijn mening, maar ach, het was lekker!


 Ook de tweede soep viel bij mij in de smaak. En dit gaan jullie nooit geloven, maar het was courgette-soep! Ik heb nog nooit courgette aangeraakt, laat staan gegeten! Maar gisteren wilde ik om de een of andere reden toch van die soep proeven. Als ik de smaak moet beschrijven, zou ik zeggen: kippenbouillon met een "groene" smaak. Ik kan die groene smaak niet echt beschrijven, het is gewoon een bepaald smaakje dat ik zo noem: alles wat groen is, heeft die smaak :) Eigenlijk leek het qua smaak en uitzicht op de waterkerssoep van mijn mama, alleen was de courgettesoep dikker en toch nog iets anders van smaak.


Zo, alweer op naar nieuwe smaken! 

Wish me luck & keep on trying!

2 opmerkingen:

Chris zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Jonne zei

Hallo Chris!

Ik zie dat je een berichtje hebt geplaatst (en weer hebt verwijderd). Om de een of andere reden heb ik deze keer geen mail gekregen hierover. Ik ben de laatste tijd ook niet op Blogger geweest, anders had ik je berichtje eerder kunnen zien! Sorry!