dinsdag 16 juni 2015

Hatsjoem.

Ik denk dat er als "herstellend" voedselneofoob  niets leuker is dan verkouden zijn. Nee, ik heb het niet over het snotteren en het sniffen, maar wel over mijn smaakpapillen die blijkbaar al een weekje verlof hebben. En ik vind het heerlijk!

Ik kan veel dingen proeven, zonder dat de smaak mij tegensteekt. Zo leer ik wel wennen aan de textuur, zonder mij zorgen over andere dingen te moeten maken. Deze week heb ik bijvoorbeeld al de volgende dingen gegeten zonder moeite: gebakken aardappelen met kip en worteltjes, kroketjes met kalfsvlees en (ook weer) worteltjes, gebakken spek met aardappelen. Ik heb ook opnieuw sla geproefd, maar die smaak ligt mij echt helemaal niet. Zoals ik al eens in een eerder blogbericht heb gezegd: het is me te groen! :)


Dat is uiteraard niet het enige dat ik de afgelopen tijd heb geproefd. Ik heb al eens eerder aangehaald dat ik grote fan ben van gepaneerde kabeljauw. Ik merk het vooral aan de grootte van mijn porties. Meestal eet ik van vlees of vis of groentjes maar een minieme portie en dan heb ik eigenlijk ook snel genoeg. Ik denk dat het te maken heeft met de moeite die ik in het eten moet steken dan.. Maar goed, terwijl ik in het begin ook nooit meer vis at dan de grootte van een duim of een halve duim, begin ik steeds grotere stukjes te nemen. De laatste keer (foto) best een groot stuk naar mijn mening!


Het schooljaar zit er ook bijna op en dat betekent als leerkracht dat je naar een hoop personeelsfeestjes moet. Maar daar zie ik dus echt tegenop... Ik ben uitgenodigd op een drietal feestjes (voor- en tegelijk ook nadeel als je op verschillende departementen van verschillende scholen werkt) en ik ben al vrij zeker dat ik naar geen enkel feestje zal gaan. Bij het ene feestje is er een vast menu, en daar ben ik echt geen held in. Ik krijg nu al een benauwd gevoel als ik denk aan hoe ik het aan bod zou brengen dat ik zoveel dingen niet lust. Het tweede feestje is een BBQ, wel leuk, maar ook niet mijn meest favoriete soort maaltijd. Thuis kan ik daar wel van genieten, dan zijn er frietjes bij, wat koude spaghetti (zonder olijfolie), een beetje brood en ik kan al dan niet een vleesje nemen, zonder dat iemand mij raar zal bekijken. Het laatste feestje is gewoon een feestelijke afsluiter van het jaar, waarschijnlijk ook met hapjes en wat buffetvorm, maar ik ga liever naar mijn (nieuwe) huisje dan!

Jaja, je leest het goed, dit weekend is the big move! Ik ga samenwonen met mijn vriend in ons nieuwe huisje! Heel erg excited, vooral omdat ik dan meer kan experimenteren met eten. Ik kan dingen maken, zonder dat ik daarbij iemand anders stoor en als ik het niet lust, smijt ik het de vuilbak in :)

Over verhuizen gesproken, we zijn onlangs ook naar een housewarming geweest van vrienden en daar waren -zoals het "hoort"- ook wat hapjes. Chips, borrelnootjes, allemaal geen probleem! En toen kwamen er ook mini-pizza's. Ik hoor altijd van iedereen dat pizza's toch zo geweldig lekker zijn, dus heb ik me gewaagd aan zo'n mini-pizza, kwestie van niet te veel te moeten doorgeven aan mijn vriend als ik het niet lust ;). En eigenlijk was ik aangenaam verrast! Het was best wel lekker, zo'n minipizza. Ik vermoed dat het een "bolognaise" was, er lag een soort van tomatensaus op, met stukjes hesp en een beetje gesmolten kaas. Jammer genoeg was de tweede portie een hele andere soort, met veel te hete pepers erop. Niet zo tof voor mijn smaakpapillen.

Dat zijn zo ongeveer mijn eetavonturen de laatste paar weken. Nu moet je niet denken dat ik voor de rest alleen maar verval in mijn oude eetgewoontes, nee hoor. Mijn sandwiches hebben nu steevast wat kippenwit ertussen in plaats van alleen maar ketchup, mijn frietjes zijn altijd vergezeld van iets kip-achtigs, zelfs met mijn aardappelen probeer ik ook altijd een stukje vlees te eten!

Wish me luck & keep on trying!


Geen opmerkingen: