donderdag 15 mei 2014

Zelfgemaakte gehaktballetjes

Voor uitzicht krijgen ze 0/10, maar voor smaak een dikke 8/10! Een gehaktbal vind ik echt goor, walgelijk, vies uitzien, en da's dan ook meteen de reden waarom ik er nooit, maar dan ook nooit van wilde proeven. Maar, zoals ik al in mijn vorige blog zei, had ik al een koude kippengehaktbal geproefd. Vandaag maakte mijn mama zelf gehaktballen. Met patatjes en met boontjes in melksaus. En ik voelde me dapper, erg dapper. Alleen wist ik dat nog niet. Eerst proefde ik van de boontjes met melksaus. Niet echt mijn ding, en de geur al helemaal niet, maar het kon er wel mee door qua smaak. Het was niet heel vies, maar ook niet heel lekker.

En toen kwam ineens mijn dappere moment. Ik nam een klein stukje gehaktbal, met de aangebakken "korst" erbij. Hup, op mijn vork met een stuk aardappel en snel de mond in. WAUW. Wat een verrassing! In het Engels zeggen ze "I had an epiphany!" en zo voelde het bij mij ook. Net alsof er een nieuwe wereld voor me open ging: die van gehaktballen! Ik moet wel toegeven dat ik al gehakt heb gegeten, maar enkel verwerkt in mijn spaghettisaus. Het eten van een gebakken gehaktbal was dus iets volledig nieuws voor me en ik ben heel erg blij dat ik het heb geproefd. Hoewel ik er rotsvast van overtuigd was dat een gehaktbal muf en taai en jakkes was, is het eigenlijk heel kruidig en fel van smaak. Echt lekker! Dat mag mijn mama vaker maken :)

PS: Ik ben vergeten een foto te maken van de gehaktballen, dus zet ik hier gewoon een foto van Google op :)


Wish me luck & keep on trying!

Geen opmerkingen: